محصولات بهداشتی

از مواد شوینده و صابون ها برای تمیز کردن استفاده می شود زیرا آب تمیز نمی تواند لباس های روغنی و ارگانیک را پاک کند. صابون به عنوان یک امولسیفایر عمل می کند . اساساً صابون اجازه می دهد تا روغن و آب با هم مخلوط شوند تا علف های چرب در طول فرآیند شستشو از بین بروند.

سورفکتانت ها

محصولات بهداشتی در پاسخ به کمبود چربی های حیوانی و گیاهی مورد استفاده در ساخت صابون در طول جنگ جهانی دوم و جنگ جهانی دوم ساخته شدند. مواد شوینده عمدتاً مواد جوی هستند که به راحتی از مواد پتروشیمی تولید می شوند.

سورفکتانت‌ها کشش سطحی آب را کاهش می‌دهند و اساساً آن را "مرطوب" می‌کنند تا کمتر به خود بچسبند و با روغن و گریس تعامل بیشتری داشته باشند.

مواد اضافی

مواد شوینده مدرن بیشتر از سطوح هستند. محصولات پاک کننده همچنین ممکن است حاوی آنزیم های حل کننده لکه بر پایه پروتئین، مواد سفید کننده برای لکه های رنگی و مواد پاک کننده و رنگ های آبی برای زرد شدن باشند.

مواد شوینده مانند صابون دارای زنجیره های مولکولی آبگریز یا آب گریز و اجزای آبدوست یا آب دوست هستند. هیدروکربن های آبگریز آب را دفع می کنند، اما روغن و گریس را جذب می کنند. انتهای آبدوست همان مولکول به این معنی است که یک سر مولکول به آب جذب می شود در حالی که طرف دیگر به روغن متصل می شود.

کارگران چگونه شستشو می شوند؟

نه شوینده ها و نه صابون ها کاری جز چسبیدن به خاک انجام نمی دهند تا زمانی که مقداری انرژی مکانیکی یا هم زدن به معادله اضافه شود.

با ریختن آب در اطراف قرص فینیش، صابون یا ماشین لباسشویی به شما این امکان را می دهد که بوی لباس یا ظروف و حوضچه بزرگ آب شسته شده را از بین ببرید. بدون روغن گرد و غبار و کثیفی لباس‌ها را می‌شوید.

آب گرم یا داغ چربی ها و روغن ها را ذوب می کند تا صابون یا لباس های شسته شده راحت تر خاک را حل کرده و داخل آب شستشو بکشند .

مواد شوینده شبیه صابون هستند، اما کمتر لایه‌هایی تشکیل می‌دهند (فض صابون) و وجود مواد معدنی در آب ( آب سخت ) بر آنها تأثیر نمی‌گذارد .

شوینده های مدرن

سینک های مدرن را می توان از مواد پتروشیمی یا اولئوشیمیایی مشتق شده از گیاهان و حیوانات تولید کرد. قلیایی ها و عوامل اکسید کننده نیز مواد شیمیایی هستند که در شوینده های لباسشویی یافت می شوند. در اینجا نگاهی به عملکرد این مولکول ها خواهیم داشت.

پتروشیمی ها / مواد اولئوشیمیایی - این چربی ها و روغن ها زنجیره های هیدروکربنی هستند که در موهای چرب و چرب نقش دارند.

اکسید کننده ها - تری اکسید گوگرد، اکسید اتیلن و اسید سولفوریک از جمله مولکول هایی هستند که برای تولید جزء آبدوست مولکول ها استفاده می شوند. اکسید کننده ها منبع انرژی برای واکنش های شیمیایی هستند. این ترکیبات بسیار واکنش پذیر به عنوان سفید کننده نیز عمل می کنند.

قلیاها - هیدروکسید سدیم و پتاسیم در ماشین لباسشویی استفاده می شود، حتی زمانی که در صابون استفاده می شود. آنها یون های با بار مثبت را برای تسهیل واکنش های شیمیایی فراهم می کنند.

منبع:» دیکالا

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد